Σάββατο 27 Φεβρουαρίου 2021

Εντυπωσιακές οχυρώσεις δεν είναι ένας σωρός από… «πέτρες»!



Εκπλήσσουν για την επιλογή της θέσης, την αμυντική αρχιτεκτονική και τη σημασία που έδιναν οι άρχοντες των πόλεων για ενίσχυση της δύναμης και τους κύρους της πόλης-κράτους.

Στη φωτογραφία απεικονίζονται η ακρόπολη της αρχαίας Πλευρώνας με θέα τις αλυκές του Μεσολογγίου. Επιπλέον, ο τετράγωνος πύργος της Αρχαίας Αλυζίας, η πύλη στην αρχαία Στράτο και η επιβλητική Αυλόπορτα στο χωριό της Παλαιομάνινας. Επίσης στις αρχαίες Οινιάδες δεσπόζουν ο «κοκκινόπυργος», σωζόμενου ύψους 10,90 μ., και η λοξή τοξωτή πύλη, η αποκαλούμενη «αυλόπορτα» καθώς και τα ερείπια ενός δεύτερου επίσης μεγάλου σε μέγεθος και λοξού στην κάτοψη πύργου που την προστατεύει καθώς και τα ερείπια της αρχαίας Παλαίρου βρίσκονται στο βορειοδυτικό άκρο της Ακαρνανίας.

Κυριακή 21 Φεβρουαρίου 2021

Εντυπωσιακοί θολωτοί μηκυναϊκοί τάφοι εν... τάφω!!!

Ο  μεγαλύτερος  θολωτός τάφος της Ελλάδοςστην περιοχή της Μήλας στην Παλαιομάνινα είναι επί δεκαετίες επιχωματισμένος και σκεπασμένος με δέντρα και θάμνους, όπως κι άλλοι, ενώ το ιδιαίτερης σημασίας Ηρώο της Καλυδώνας καθώς και οι κιβωτιόσχημοι τάφοι αντιμετωπίζονται σαν να μην έχουν κανένα επιστημονικό ενδιαφέρον ...

Το ψηφιδωτό που απεικονίζει την κάθοδο της Περσεφόνης στον Άδη που αποκαλύφθηκε στον τύμβο Καστά στην Αμφίπολη. Οι θολωτοί τάφοι στην αρχαία Στράτο εγκαταλελειμμένος όπως και ο επιχωματισμένος ο μεγαλύτερος τάφος στην Ελλάδα στη Θέση Μήλα στην Παλαιομάνινα. Το εντυπωσιακό Ηρώο της Καλυδώνας, οι τάφοι στην περιοχή Ρηγαίικα πλησίον του Μεσολογγίου  και οι τρεις θολωτοί μυκηναικοί τάφοι στον Άγιο Ηλιά Ιθωρίας.



Κυριακή 14 Φεβρουαρίου 2021

Οι άθλοι του Ηρακλή, αλλά και των ... Νεοελλήνων στον ... ναό του στα Βλυζιανιά Ξηρομέρου!

Το έντονο  στίγμα του Καδμογέννητου στη Γη των Αιτωλών και των Ακαρνάνων με τη Δηιάνειρα, τον Αχελώο, τον Κένταυρο Νέσσο και τους ... αρχαιοκαπήλους στην περιοχή μας

O Hρακλής παλεύει με την θεότητα των ποταμών, τον Αχελώο για χάρη της Διειάνηρας. Ο Αχελώος, βλέποντας ότι θα νικηθεί, χρησιμοποιεί τις θεϊκές του δυνάμεις και μεταμορφώνεται πρώτα σε όφη και μετά ταύρο και ξεφεύγει.

Noël Coypel 667-1669 circa, oil on canvas, Palais des Beaux-Arts de Lille.

Δευτέρα 1 Φεβρουαρίου 2021

Το Ηρωικό Πόστο

Ο κλοιός γύρω από την πόλη είχε γίνει ασφυκτικός. Οι βομβαρδισμοί είναι αδιάκοποι και ανηλεείς. Στις ντάπιες οι άντρες σφυροκοπάνε τον εχθρό ανελέητα. Οι άντρες. Αυτοί οι άντρες του Μισολογγιού, πλασμένοι λες από ατσάλι. Το ανθρώπινο σώμα δε χωράει το μεγαλείο των ψυχών αυτών των ανδρών. Άντρες που μένουν άγρυπνοι και ζουν την απόλυτη, την πραγματική Ελευθερία. Άντρες που αντιστέκονται στα όρνεα που τόλμησαν να πατήσουν τη γη του Λεωνίδα. Άντρες που προτιμούν τον θάνατο από την ατίμωση. Άντρες που δε σκιάζονται ούτε από τις ορδές του αιμοβόρου τυράννου, μα ούτε κι από αυτήν την καταραμένη πείνα. Άντρες κάθε ηλικίας και κάθε γένους. Άντρες ήσαν οι γυναίκες. Άντρες ήσαν και τα παιδιά και τα μωρά. Ένας τέτοιος άντρας ετών δύο και μισό, στέκεται στη μεγάλη ντάπια. Είναι η στιγμή που οι κανίβαλοι του Ιμπραήμ απλώνουν ξεδιάντροπα το μαύρο πέπλο του θανάτου στο ηρωικό Μισολόγγι. Βρίσκεται για μέρες πάνω στους προμαχώνες. Το πρόσωπό του είναι θολό μα το βλέμμα του ξάστερο. Είναι το βλέμμα ενός γνησίου υπερασπιστή της γης του Λεωνίδα. Το παιδί κάθεται ακούραστο πλάι στο κανόνι και βοηθά τον πατέρα του στο γιόμισμα και άναμμα αυτού που με το φως του σκορπάει μακριά το σκοτάδι του ολέθρου και του θανάτου. Κρατάει αναμμένο το φυτίλι και με ένα νεύμα του πατέρα του το πλησιάζει στη μπαρούτη. Κάθε φορά κοιτάει στα μάτια τον πατέρα του και κάθε φορά ανυπομονεί ναι δει αυτό το νεύμα. Κάποτε κάποιοι το πήραν από κει. Όχι. Όχι μακριά από τον πατέρα μου. Όχι μακριά από το κανόνι μας. Το δύστυχο δεν είχε αντιληφθεί ότι ο πατέρας του δεν υπήρχε πια. Ο ανελέητος θάνατος τον είχε χτυπήσει. Το παιδί κατάφερε να διασωθεί κατά την Έξοδο και κατέφυγε πρόσφυγας στην Πάτρα. Χρόνια αργότερα, διατηρούσε όχι μόνο την ακοή του - παρά τον συνεχή ορυμαγό είκοσι κανονιών δίπλα στα τρυφερά αυτιά του - αλλά και ξεκάθαρη ανάμνηση της ημέρες που το απέσπασαν από το ηρωικό πόστο του. Αυτό το παιδί, λοιπόν, μωρό ετών δύο και μισό ήταν ένας άντρας. Ένας άντρας που γεννήθηκε από Ήρωες και πήρε παραδοσιακά και το ίδιο τον τίτλο αυτόν να το ακολουθεί στους αιώνες. Ελλάδα.
Κείμενο: Μωραΐτες εν Χορώ